4 Ekim 2011 Salı

Toyota Corolla mı Honda Civic mi?



Toyota Corolla mı Honda Civic mi?


İkinci el bir
araç almayı düşünüyorum. 24.000 TL’lik bütçemle 1.6 lt’lik sedan karoserli (Renault Megane, Toyota Corolla, Honda Civic ya da
Ford
Focus)
dizel ya da
benzinli
araçlardan birini almak istiyorum.

Ancak 2005 ya da 2006 model Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sedan bana en yakın gelen
otomobil. Corolla ile Civic arasında hangisini önerirsiniz?


Sayın Hakan GÜLCE,

İkinci el tercihlerinde
aracın piyasa değerini;
donanımpaketi ve şanzıman tipi (
otomatik ya da manual) gibi özellikler doğrudan;
aracın bakımlarının takip edilip edilmediği, mevcut kilometresi ve geçmişi; yani tarihi dolaylı olarak etkiler. Bu bağlamda almayı düşündüğünüz
aracın,
servis kayıtlarını da yetkili
servislerden öğrenmenizde bazı konuları yorumlamakta fayda sağlar. Bunları tam olarak bilmeden ikinci el piyasa
fiyatı için net bir yargı koymak siz de takdir edersiniz ki oldukça güçtür. Çünkü giriş cümlelerimde belirttiğim konular
araçların piyasa değerini etkiler. Ancak 45.000 ile 90.000 km arasında 2005-2006 model Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sedan, 23.000 ile 24.750 TL arasında alınabilirken, aynı kilometre ve yıl aralığında Honda Civic modelleri de bulunabilir. Corolla'da, görev yapan 1.6 lt'lik
motor değişken supap zamanlamasına (VVT-i) sahip, 6000 d/d'de 122 HP
güç, 5200 d/d'de 157 Nm tork üretiyor. Düşük
yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu ile öne çıkan Corolla'nın
kaliteli iç mekanı da etkileyici. Yüksek yapısına rağmen virajlarda yana yatma sorunu yok. Süspansiyonların sunduğu
konfor ve fren
performansı yeterli, elektro-hidrolik direksiyon sisteminin tepkileriyse sınıfına göre iyi.
Otomobilin
sürüş dinamiğini bozan tek unsur kemikli
vites geçişleri. Corolla'nın rakibi Civic 1.6'da görev yapan SOHC VTEC, sıra tipi, 4 silindirli, 16 supaplı, enine yerleştirilmiş
motor, 10.4:1 sıkıştırma oranlı, 5600 d/d'de 110 HP'lik maksimum
güç ve 4300 d/d'de 152 Nm'lik maksimum tork üretiyor. Geniş bir iç alana
sahip olan Honda Civic; büyük yan camları, yüksek tavanı ve geniş yolcu kabiniyle çok havadar bir yapıya sahip. Honda Civic, boyutlarına rağmen yüksek yol tutuş özellikleriyle virajlarda savrulmuyor. Böylece ani dönüşleri ve keskin virajları dönerken pratik bir kişiliğe bürünüyor. Uzun yolculuklarda sarsıntısız ve rahat bir
sürüş sunması da önemli bir artısı. Ancak aynı şeyi ses izolasyonu için söylemem mümkün değil. Ses yalıtımı zayıf olan bu
aracınkayda değer çok da önemli bir dezavantajı olduğu söylenemez. Özetle, kompakt sınıfın 2 Japon temsilcisi aynı sınıfta yer almalarına rağmen farklı tarzlara hitap eden ve birbirini aratmayacak kadar iyi olan
araçlar. Her iki
aracın iç mekan hacmi, ergonomisi,
yakıt tüketimi,
donanımı ve piyasa değeri gibi pek çok kriter yakın özellikler gösterse de, birbirlerine üstünlük sağladıkları noktalar da yok değil. Malzeme
kalitesi ve yol tutuş konularında Honda Civic'in;
konfor,
bagaj hacmi ve
servis kriterlerindeyse Corolla'nın üstünlüğü bulunuyor. Ayrıca Corolla'da görev yapan
motor, rakibinden hem daha
güçlü ve yüksek torka sahip. Tüm kriterlerin toplamında çok az farkla da olsa Toyota Corolla birinci oluyor. Yine de benim size tavsiyem her iki
araçla da mümkünse aynı koşullarda değişik yol ve yük kademelerinde bir test
sürüşü gerçekleştirmenizdir. Çünkü bu durumda hem her iki
aracı çapraz yaklaşımla değerlendirme şansınız olacak hem de beklentilerinizin cevabını bulmuş olacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder